23 жовтня 2012 року – представники "Стимулятка" разом з представниками 4-Б класу ЛСШколи І ступеня № 4 потрапили аж на дві екскурсії!!!

IMAG0085-newВже традиційним для команди проекту «Пізнай себе, рости зі Стимулятком»! Науково-дослідного інституту інфокомунікацій ОНАЗ ім. О.С.Попова є  організація різноманітних заходів, проведення тематичних зібрань і екскурсій з метою ознайомлення дітей з державними чи міжнародними подіями, професіями та їх походженням, видатними особистостями тощо.

Цього разу, представники Програми творчої реалізації «Стимул», зокрема один із її тренерів – Оксана Височанська та міні-тренер Діанка Озарко, долучилися до заходів, що відбулися за ініціативою Шебунчак Галини Іванівни - класного керівника 4-Б класу Львівської Спеціалізованої Школи І ступеня № 4 (де навчається вище згаданий міні-тренер Діанка) спільно з батьківським комітетом класу.

IMAG0085-newВже традиційним для команди проекту «Пізнай себе, рости зі Стимулятком»! Науково-дослідного інституту інфокомунікацій ОНАЗ ім. О.С.Попова є  організація різноманітних заходів, проведення тематичних зібрань і екскурсій з метою ознайомлення дітей з державними чи міжнародними подіями, професіями та їх походженням, видатними особистостями тощо.

Цього разу, представники Програми творчої реалізації «Стимул», зокрема один із її тренерів – Оксана Височанська та міні-тренер Діанка Озарко, долучилися до заходів, що відбулися за ініціативою Шебунчак Галини Іванівни - класного керівника 4-Б класу Львівської Спеціалізованої Школи І ступеня № 4 (де навчається вище згаданий міні-тренер Діанка) спільно з батьківським комітетом класу.

Це, зокрема:

Екскурсія в село Нагуєвичі, де народився, виріс і творив Іван Якович Франко
Екскурсія у цех художньої кераміки, що знаходиться в м. Рудках.

DSCN1429DSCN1447DSCN1482DSCN1547DSCN1541Під час екскурсій було проведено два зібрання під назвами: "Іван Якович Франко – видатна особистість Львівщини!" та "Майстерність розпису кераміки".

IMAG0097Тренер Оксана Височанська за допомогою міні-тренера – Діани Озарко, розкрили присутнім поняття "Стимулятко" (внутрішні потенційні можливості кожної особистості), розповіли щодо розкриття та розвитку прихованого потенціалу людини, пізнання себе, пізнання світу. Учні активно реагували на розповідь, з'ясовували, завдяки чому їхнє Стимулятко зможе рости та розвиватися. Запитання та відповіді лунали звідусюди.   

Усім присутнім на згадку була запропонована інформаційна продукція від Стимулятка: методичні розробки-розмальовки характеристик особистостей, підкріплені віршованими рядками на двох мовах (українській та російській) та наклейки із зображенням Стимулятка. .

Діти зрозуміли, що відвідуючи різноманітні екскурсії, здобуваючи нові знання, розвивають та активізують своє внутрішні потенційні можливості – своє Стимулятко.

Від отриманих вражень Стимулятка розправили крила та з великою радістю і захопленням доторкнулися до відкритих дитячих сердець!

Екскурсія в село Нагуєвичі, де народився, виріс і творив Іван Якович Франко

Екскурс в історію.

Іван Якович Франко (27 серпня 1856 р. с. Нагуєвичі Львівської області – 28 травня 1916 р. Львів) – український поет, прозаїк, драматург і критик, вчений, публіцист, перекладач, громадський і політичний діяч. Іван Франко писав твори не лише українською мовою, а й польською, німецькою та іншими мовами.

Найвідомішими творами є поетичні збірки "З вершин і низин", "Зів'яле листя", поема "Мойсей", повість "Захар Беркут" та драма "Украдене щастя".

Його проза охоплює понад 100 оповідань та новел, 10 повістей і романів та казки для дітей. Сюжети для своїх творів Іван Франко черпав з життя рідного українського народу.

DSCN1435В селі Нагуєвичах, де народився І.Франко, у 1986 р. був створений музей. Під час відвідин музею учні ознайомилися з життям та творчістю Івана Франка, оглянули картини, присвячені йому та його творам, різьблені скульптури з дерева, які відтворюють його та описаних героїв, усі видані зібрання літературного таланту Франка.Учні довідалися, що у музеї зібрано матеріали про життя і творчість письменника в Нагуєвичах і на Дрогобиччині, а найціннішими експонатами музею є "Золота Книга" Дрогобицької нормальної школи, де записано прізвище І. Франка, та збірки творів, видані ще за життя письменника.

 DSCN1462DSCN1463На згадку про відвідини музею школярі залишили в "Книзі відгуків" свої підписи та найщиріші слова вдячності працівникам музею за їх повсякденну клопітку роботу по утриманню та поповненню експонатів музею. Учні пообіцяли, що через багато років вони повернуться сюди зі своїми дітьми та онуками, щоб зв'язок з поколіннями ніколи не втрачався.

DSCN1472DSCN1445DSCN1446Діти також відвідали музей – садибу, де народився Іван Франко.Саме у батьківській хаті І.Франко написав кращі свої повісті: "Борислав сміється" та "Захар Беркут", багато оповідань, поезій, перекладів та наукових статей.

Тут зібрані предмети побуту, одяг та посуд часів І.Франка, зберігаються цінні речі родини: дитяча колиска, дзеркало в дерев'яній оправі, мисник та ін.

DSCN1435DSCN1453DSCN1490За батьківською оселею видно, як розкинувся сад, де поміж розфарбованих осінню дерев розташувалися вулики оригінальних конструкцій, які були привезені з  районів Львівської області.

 

 Екскурс в історію.

Музей "Садиба  Івана Франка" відчинив двері 27 серпня 1981 року на 125-річчя з дня народження Івана Франка. В основі відтворення садиби покладено етнографічний нарис-спогад І.Франка "Моя батьківська хата"(1913 р.), де письменник описав садибу батьків: "Моя батьківська хата була під солом’яним стріхом, пошита китицями з житньої соломи. Вона була збудована правдоподібно ще наприкінці XVІІІ ст. в часі першого оселення Нагуївської Слободи, а мати мого вітця десь у 20 рр. ХІХ ст. купила її …"

 У 1886 р. будівля згоріла від блискавки, але завдяки невтомній праці мистецтвознавців та поціновувачів творчості І. Франка садибу вдалося відновити.

Проект будівлі виготовив кандидат мистецтвознавства, інженер-будівельник Іван Сенів на основі етнографічного нарису самого І. Франка та знайдених в архіві "Кадастральних мап" села Нагуєвичі за 1853 р., де був точний опис садиби Франків.

Крім хати, відновили також шопу-шпихлір, де зберігали сільськогосподарські знаряддя, стодолу та кузню, в якій головними експонатами є збережені ковальський міх та молоток батька-коваля Івана Франка.

DSCN1442DSCN1512DSCN1504DSCN1507DSCN1508Перебуваючи так близько, не можливо було втриматися і не відвідати славнозвісну лісову дорогу, яка називається "Стежка Івана Франка" – художньо-меморіальний комплекс, відкритий у 1981 році.

DSCN1500DSCN1493Дорога приводить до трьохсотлітнього дуба висотою 25 метрів у давньому лісі Тросники (тепер ліс називають Франковим гаєм). Під цим дубом І.Франко написав автобіографічне оповідання "Олівець", де описано пригоду малого Яся під час навчання в Ясеницькій школі. Тут починається "Стежка" довжиною 1700 м і шириною 3 м. У її створенні допомагали краяни І.Франка Михайло Торський, Володимир Кушнір, Ігор Чайковський.

DSCN1496Вздовж стежки встановлено високі скульптури з дерева, де зображенілітературні герої творів великого Каменяра:  "Батько", "Мати", "Дзвін", "Захар Беркут", "Прометей",  "Каменяр", "Мойсей" та багато інших. Цікаво, що у музеї на стенді встановлена міні-підказка.

Далі починається "Поляна казок", де відвідувачі потрапляють в дивовижний світ. Навколо герої Франкових казок: Ведмідь Бурмило, Кіт Мурлика, хитрий Лис Микита, Кабан, Осел, малі Їжачки та ін. Тут завжди гамірно та весело: діти та дорослі з радістю та цікавістю роздивляються казкових персонажів.

Діти отримали можливість не лише оглянути скульптури з дерева, а й доторкнутися до найвитонченіших перлин мистецтва скульпторів, які змогли в дереві відтворити характер і велич самого Івана Франка та його героїв.

Саме такі незабутні цікаві творчі поїздки мають великий вплив на внутрішній світ дитини, стимулюють дитину до творчого пізнання, розширюють її кругозір, закладають любов до рідного краю та самовиявлення її у мистецтві. Діти відчувають, що зможуть стати художниками, поетами, прозаїками, скульпторами, діячами мистецтва.

Екскурсія у цех художньої кераміки, що знаходиться в м. Рудках.

DSCN1530DSCN1535Отже, продовженням захоплюючого процесу пізнання та розвитку Стимулятка, стала екскурсія у цех художньої кераміки, що знаходиться в м. Рудках.

Керамічні вироби оточують людство з давніх-давен. Прадавні українці виготовляли з глини посуд, обпалювали його у печах, розфарбовували різноманітним орнаментом. Такий посуд був екологічночистим та водночас красивим, мав прикладне та стилістичне значення.

Крім того, наші предки робили різноманітні фігурки людей та тварин, якими оздоблювали та прикрашали свої помешкання, наділяючи їх чарівними силами та здібностями, вважаючи захисниками та оберегами.

Екскурс в історію.

Однією з найдавніших світових культур є культура Трипілля (IV-III тис.до.н.е). Її назва походить від села Трипілля на Київщині, поряд з яким у 1893-1899 рр. В.Хвойка виявив першу пам'ятку цієї культури. Саме на землі, яку сьогодні називають Україною, жили ці люди, які заклали підвалини цивілізації на нашій землі.

Дана цивілізація проіснувала більше двох тисяч років та вплинула на формування і духовний розвиток європейських народів. Трипільська культура є знаменитою своїми керамічними виробами. Їхня кераміка і на теперішній час викликає подив та захоплення вчених та широкого загалу високою якістю, незвичайним орнаментом, вишуканістю форм. З глибин тисячоліть до нас дійшли вироби, зроблені давніми майстрами. Необхідно додати, що трипільський кольоровий розпис кераміки – це явище унікальне, яке не повторюється в інших культурах.

Розрізняють три типи посуду за призначенням – кухонний, господарський та релігійний (культовий). У переважній більшості трипільських поселень знайдено ремісничі печі. Очевидно, виробництво кераміки було справою майстрів-професіоналів. Існували гончарні центри, відомими з яких є трипільські селища: Уланівка, Веселий Кут, Тростянець.

Розрізняють щонайменше 10 типів візерунків – однобічний, двобічний, динамічний, в основному геометричний. Серед орнаментів переважає зображення символів родючості, зображення сонця, місяця, води. За символами-знаками трипільців стоїть їхня духовність та вірування.

DSCN1537

DSCN1540DSCN1545DSCN1548DSCN1550Зібрання пройшло під егідою "Майстерність розпису кераміки". Майстрині даної спеціалізації розповіли присутнім про етапи виготовлення керамічних виробів та про різноманіття їх розпису: пензликом, спеціальною грушею, губкою та  наочно показали застосування вище перелічених технік.

DSCN1565DSCN1566DSCN1572Дітям випала нагода випробувати себе в ролі митців з розпису кераміки. Вони розписували керамічних їжачків, керамічні квіти, горщики під квіти, глечики та декоративні тарілки. Кожен прагнув відчути себе у ролі майстра, долучитися до такої цікавої і водночас потрібної людям роботи. На представлених фотографіях помітно, з якою  зацікавленістю та захопленням учні віднеслися до запропонованої екскурсії.

DSCN1552DSCN1556DSCN1558DSCN1559DSCN1564Звісно, що в такій атмосфері Стимулятко не змогло стояти осторонь, тому воно у кожній дитині проявлялося  неперевершеними орнаментами та самобутністю, унікальністю виробів. Всі діти старалися виводити фарбою узори якнайкраще під пильним наглядом жінок-майстринь. Всю свою енергію та майстерність, свою креативність, свою любов учні вкладали в розмальовування виробів. Мистецтво розпису торкнулося найтонших струн  дитячих душ, спонукали вкладати в кожен порух пензлика всю свою любов, старанність і захоплення роботою.

За словами міні-тренера Діанки Озарко: "Ця екскурсія надихає на певні роздуми: у будь-якій справі необхідно проявляти старанність, фантазію та, звичайно, творчість!"

Пошук


Visitor counter, Heat Map, Conversion tracking, Search Rank